De eerste 3 dagen in Finland - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Margriet Tip - WaarBenJij.nu De eerste 3 dagen in Finland - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Margriet Tip - WaarBenJij.nu

De eerste 3 dagen in Finland

Blijf op de hoogte en volg Margriet

27 Januari 2015 | Finland, Kouvola

Zondagavond zijn we aangekomen op het vliegveld in Lappeenranta rond 21.00 uur, daarna zijn we met de taxi naar ons hotel gegaan voor de eerste nacht.

De volgende ochtend zijn we om 8.30 opgestaan en hebben we ontbeten in het hotel. Toen dit op was zijn we naar het treinstation gelopen, met de koffers door de sneeuw.. Dit was vooral voor de andere dames zonder conditie een zware tocht en het tempo was er al snel uit, haha. Maar gelukkig konden ze later bijkomen want we moesten nog meer dan een uur wachten op de trein, die pas om 11.44 uur kwam. Na ongeveer drie kwartier in de trein te hebben gezeten kwamen we aan in Kouvola, waar Milla al op ons stond te wachten. Milla heeft ons toen in de auto meegenomen naar de dorms en heeft de school laten zien. Daarna hebben we nog wat boodschappen gehaald en toen was het eerst wel weer mooi geweest voor die dag.

En vandaag was de eerste schooldag, we moesten om 8.15 op school zijn en gelukkig is het vlakbij de dorms. De opdracht hadden we gisteren al gekregen; 2 schilderijen maken, een abstract en een realistisch en met het thema sneeuw en Finland. Dus moesten we vanmorgen eerst wat rondkijken in boeken. Voor de rest hoefden we niet veel te doen en er was ook bijna niemand op school. Toen kwam om 11.00 uur de lunch en we kregen lasagne, dit viel wel een beetje zwaar op de maag op de vroege morgen, dus morgen maar gewoon wat brood mee, haha. Daarna zijn we naar een meer in de buurt gewandeld met z'n vieren en hebben wat leuke foto's gemaakt die we misschien voor het schilderij kunnen gebruiken.